Sponsorluk Ve Kriz İletişimi
Sponsorluk kurumsal amaçlara ulaşmak için yapılan ve spor, sanat, kültür ve sosyal faaliyet alanlarında kişi veya organizasyonların maddi ve manevi olarak (hizmet, para, araç) ile desteklenmesidir. Tüm bu desteklenmenin planlanması ve yapılacak hizmetin kontrolünün sağlanmasıdır. Bu sponsorluklar yardımseverlik olarak değerlendirilemez çünkü para kazandırabilir, hizmet veya reklam olarak geri dönebilir. Kurumun reklamı bu şekilde yapılır ve medyada, insanların aklında yer edinir. İyi niyetin insanların akıllarında yer edinmesini sağlar, kimliğin ve imajın oluşumuna katkı sağlar, pozitif yönde. Sponsor olunan kişi veya organizasyon aracılığıyla, kurum kendi isminin duyurulmasını sağlar. Reklam çalışmalarına direkt olarak katkıda bulunur ve ürüne direkt olarak katkı sağlar. Bu katkı herhangi bir yasak gözetmeden yapılır ve reklamın çeşitliliğini sağlar. Sponsorluk yönetimi kapsamıyla, durum analizi yaparak ortaya çıkar ve amaçsız olamaz. Hedef kitlenin dikkatini çekebilecek şekilde tasarlanır, yararların önceden planlanarak değerlendirmesi yapılır ve belli bir uygulama sıralamasıyla, bütçe gözetilerek yapılmaktadır. Ana ve yan sponsorluklar mevcuttur ve bunların belirli beklentileri vardır. Bu beklentiler ışığında kişi veya organizasyon ile çalışılmaktadır. Bu sponsorluklar farklı faaliyet alanlarında baş gösterir ve bulunduğu yere uygun olarak bir planlama ve yönetim şekli vardır. Kurumların çalıştıkları ortakların ilgisine yönelik yapılan sponsorluklarla birlikte daha kuvvetli bir güven politikası kazanabilir ve işlerin daha da büyümesine katkıda bulunur. Medya da yer kazanılmasından, kurumun tanıtılması gibi alanlarda kuruma büyük bir katkıda bulunur.
Yorumlar
Yorum Gönder