Sponsorluk Ve Kriz İletişimi

 

         



                Sponsorluk kurumsal amaçlara ulaşmak için yapılan ve spor, sanat, kültür ve sosyal faaliyet alanlarında kişi veya organizasyonların maddi ve manevi olarak (hizmet, para, araç) ile desteklenmesidir. Tüm bu desteklenmenin planlanması ve yapılacak hizmetin kontrolünün sağlanmasıdır. Bu sponsorluklar yardımseverlik olarak değerlendirilemez çünkü para kazandırabilir, hizmet veya reklam olarak geri dönebilir. Kurumun reklamı bu şekilde yapılır ve medyada, insanların aklında yer edinir. İyi niyetin insanların akıllarında yer edinmesini sağlar, kimliğin ve imajın oluşumuna katkı sağlar, pozitif yönde. Sponsor olunan kişi veya organizasyon aracılığıyla, kurum kendi isminin duyurulmasını sağlar. Reklam çalışmalarına direkt olarak katkıda bulunur ve ürüne direkt olarak katkı sağlar. Bu katkı herhangi bir yasak gözetmeden yapılır ve reklamın çeşitliliğini sağlar. Sponsorluk yönetimi kapsamıyla, durum analizi yaparak ortaya çıkar ve amaçsız olamaz. Hedef kitlenin dikkatini çekebilecek şekilde tasarlanır, yararların önceden planlanarak değerlendirmesi yapılır ve belli bir uygulama sıralamasıyla, bütçe gözetilerek yapılmaktadır. Ana ve yan sponsorluklar mevcuttur ve bunların belirli beklentileri vardır. Bu beklentiler ışığında kişi veya organizasyon ile çalışılmaktadır. Bu sponsorluklar farklı faaliyet alanlarında baş gösterir ve bulunduğu yere uygun olarak bir planlama ve yönetim şekli vardır. Kurumların çalıştıkları ortakların ilgisine yönelik yapılan sponsorluklarla birlikte daha kuvvetli bir güven politikası kazanabilir ve işlerin daha da büyümesine katkıda bulunur. Medya da yer kazanılmasından, kurumun tanıtılması gibi alanlarda kuruma büyük bir katkıda bulunur.


             Sponsorluk çalışmaları direkt olarak insanların gözünde kurumun imajını yükselten ve itibar sağlayan bir çalışmadır. İtibar yaratılmasında en önemli noktalardan biridir, diyebiliriz. Bu sponsorluklarla güven ve itibar kazanılır, bu sebeple itibarlı bir kurum kriz anında daha kolay bir çıkış yolu veya krizden kurtulmasına yardım edecektir. Eğer bir kurum toplum tarafından bilinirliği var ama sponsorluk çalışmalarıyla itibar kazanmadıysa, kriz anında daha meşakkatli bir süreçten geçer. Sponsorluk çalışmaları amaçlarından biri imaj kazandırmaktır, imajda direkt olarak itibarı etkilediği için sponsorluklarla beraber itibar kazanmış bir kurum kriz anında daha çok çıkış yolu bulabilir ve bu süreçten daha kolay bir şekilde çıkar. Kurumsallığın getirdiği çıktılardan olan sponsorluk çalışmaları direkt olarak itibarı etkilediğinden dolayı, insanlara ve çevreye güven veren bir kurum haline gelir. Bu güven ve itibar krizlerin çözümlenmesinde işleri daha kolaylaştırır. Sponsorluk yönetimi yapılırken direkt olarak kriz iletişime katkısı olacağı bilinmektedir. Kriz iletişimi sırasında itibarı olan ve bu çalışmalarda bulunan bir kurum, saygı ve güven duyulan bir kurum olduğu için kriz iletişimini başarılı bir şekilde atlatır. Çünkü kazanılmış bir itibarın asla kenara bırakılamaz ve kişi, medya, kurumlar, organizasyonlar, insanlar tarafından duyulan güvenin çıktılarını bu kriz anlarında özellikle kriz iletişiminde geri dönüt olarak alırlar. Krizi iletişim planın hali hazırda bünyesinde bulunduran ve bir anda gerçekleşen durumlara karşı bile alınan planlar mevcuttur. Bu planlar doğrultusunda sponsorluk yönetiminin kazandırdığı kurumsal imaj ve itibarın faydalarından yararlanılır ve daha kolay, güç olamayan bir şekilde kriz dönemi geçirilir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar